Tokio Hotel Intervju [FAA - H&M]

Varför är det viktigt för er att vara en del av FAA [Fashion Against AIDS]?

Bill: Jag tror att för oss var det, vi hörde om det, och för oss som band är det så klart bra att vi, genom musiken, då vi är i rampljuset, kan göra saker, engagera oss i saker. Och jag tycker att det är ett stort ämne, och speciellt för väldigt unga personer. Jag menar, jag vet det här: Tom är min bror, som också startade ganska tidigt med de här sakerna... Det är helt enkelt ett stort ämne, och vi tyckte att kombinera det med en T-shirt och göra en stor kampanj av det, vi gillade verkligen det, och självklart är det ett fantastiskt budskap, och det var därför vi deltog.


Vad kan ni säga till era fans angående skydd?
Bill
: Tja, vi tycker att det är väldigt, väldigt viktigt, därför att jag tycker, eller vi båda tycker, sex är en bra sak.
Tom: Ja.
Bill: Jag tror att alla håller med, och det viktiga är att ta hand om sig själv, och det är inte svårt att göra, det finns väldigt enkla saker, du kan göra det väldigt lätt. Använd alltid en trevlig kondom, och sen kan du glatt tumla runt, som min bror... så, ja, det är allt.

Beskriv din personliga stil:
Bill
: Tja, jag är ett totalt jack-fan. Jag har -pfft- ingen aning, kan inte räkna dem längre... Jag har hela min resväska full av jackor. Jag älskar second hand-jackor och jag älskar att strosa genom alla butikerna. Och Tom är mer hip-hop...
Tom: Den bekväma typen.
Bill: ...och passar inte riktigt med musiken. Jag säger alltid åt honom att han ser ut som skit, men han vill helt enkelt inte lyssna. Men, jag ska försöka influera honom i framtiden. Nu har vi i alla fall lyckats bära samma T-shirt, så jag tror det ännu finns hopp.
Tom: Som du kan se - den ser bättre ut på mig, absolut.
Bill: Ja, absolut...

Vad är ditt favorit klädesplagg?
Bill
: Tja, jag är ett totalt smycke-freak. Jag har alltid en hel resväska, eller flera, full med en massa silversmycken och tio tusen ringar. Och förutom det - jackor. Som jag sa; jag samlar på jackor till inget slut, jag har dem i alla färger och former man kan tänka sig...
Tom: Bill har också sådana utsökta kalsonger. Som, med ingrepp framför...
Bill: ....
Tom: ...och det är en extremt, måste man säga, söt stil, ofta också dekorerade - vad kallas det? Paljetter, och så vidare. Ja, han har verkligen söta kalsonger, det måste man säga. Gillar att samla på dem också.
Bill: Japp.

Vilken del av er T-shirt-design gillar ni mest?
Bill
: Självklart var designen främst mitt jobb, då jag är den som vet mest om de här sakerna...
Tom: Men sloganen kom självklart från mig. Det är uppenbart...
Bill: Ja, självklart var jag väldigt inspirerad av Tom och hans erfarenheter och så vidare... och vi försökte bara få meddelandet kort och minnesvärt. Förutom det - dödskallen; jag har tio tusen dödskalle-saker, och jag tyckte det var extremt coolt att göra den så, och självklart tog vi också med vår logga för censuren - jag tror alla vet vad det egentligen står... och ja, jag tycker det är en cool T-shirt. Självklart var vi tvungna att kompromissa vad gällde färgerna; Tom gnällde först en del över det rosa där och sånt...
Tom: Ja, sant.
Bill: ...men jag tycker, som helhet blev den ganska så bra.

Hur kan musik påverka människor på ett positivt sätt?
Bill
: Vi, framförallt jag, började väldigt tidigt att skriva mina egna låtar. Allting - bekymmer jag hade, eller bara saker jag hade upplevt. Bara skrev ner det och gjorde det till låtar. Jag tror alla har sitt eget sätt; vissa skriver dagbok, jag skrev alltid låtar. Och jag tycker att man uppenbart kan förmedla många saker som är viktiga för en... För oss är det en underbar tid just nu. Vi har jätte många fans, vi har möjligheten att spela en massa konserter, och vi har möjligheten att många personer lyssnar på oss. Och då kan man göra saker, som just nu, att man använder detta, att vi gör musik och har en publik - och samtidigt jobba för en bra sak. Och jag tror det är mycket roligare att lyssna på det här sättet, när man får ett budskap från sitt favoritband än i skolan...
Tom: Och framför allt från sin favorit-gitarrist!
Bill: ...
Tom: Favoritband är väl att ta i...
Bill: Jag vet hur det är i skolan: lärarna pratar om det, vi hade också hela den här grejen i skolan. Jag vet att man hellre lyssnar på musik och spelar spel, istället för att lyssna. Så, jag tycker det är bra att även göra det på detta sättet, och särskilt att också få en snygg T-shirt på köpet! Japp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0